Pytanie:
Czy mogę zgasić papierosa na aluminiowych MacBookach?
Phil
2014-02-18 06:20:03 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Czy zgaszenie papierosów na obudowie aluminiowych książek na Maca byłoby szkodliwe?

Dlaczego miałbyś wydawać pieniądze na Mac Booka i palić na nim papierosy? Wydaje się, że to pytanie o trolla.
Macbook Pro: 1999 USD. Paczka papierosów: 6 dolarów. Spójrz na twarze ludzi: bezcenne
Chciałbym zobaczyć wyraz twarzy Steve'a Jobsa, gdyby przeczytał to pytanie
Nie, jestem prawie pewien, że papierosy są zaprojektowane tak, aby były odporne na uszkodzenia spowodowane kontaktem z aluminium. Jedyną prawdopodobną szkodą będzie to, że może zostać zgaszony.
W jaki sposób takie pytanie wpływa na cokolwiek w tej witrynie?
@pufferfish to byłoby świetne pytanie dla [meta]. Krótko mówiąc, optymalizujemy pod kątem _ jakościowych odpowiedzi_ w przeciwieństwie do pytań jakościowych. Nawet nieco głupie pytanie może służyć jako folia dla dobrych odpowiedzi, które mogą pomóc ludziom.
@pufferfish, nie lekceważy liczby osób, które nie mogą się doczekać, aby zgasić papierosy na swoich komputerach Mac, ale zbytnio boją się spowodować trwałe uszkodzenie. Teraz dzięki mojemu epickiemu pytaniu i dzięki epickim odpowiedziom ludzie mogą to zrobić bez poczucia winy. I hej, tytuł tej strony to: ZAPYTAJ RÓŻNIE! | -)
Dobra ... radość uczestników w tej kwestii jest orzeźwiająca. Zostawię swój komentarz jako ostrzeżenie dla innych prudetów :)
Sześć odpowiedzi:
Jonathan
2014-02-18 19:28:31 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Tak, Twój papieros zostanie nieodwracalnie uszkodzony. Będziesz musiał go wymienić na nowy.

Lol - szkoda dotyczy przede wszystkim człowieka, następnie papierosa, na końcu obudowy. :-)
bmike
2014-02-18 09:00:50 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Powiedziałbym, że jedyne uszkodzenie samego aluminium spowodowane przez papierosa byłoby kosmetyczne.

Najwyraźniej kamienista powierzchnia zatrzyma nikotynę i popiół na aluminium. Podejrzewam, że Apple anoduje swoje części unibody - a jeśli tak, to tworzy twardą, trwałą warstwę tlenku glinu, która chroni metal przed zadrapaniami, plamami i dalszym utlenianiem

I spodziewaj się również, że akcja doprowadzi do tego przysłowiowego muru większość zgrabnych dziwaków, ale z chemicznego i cieplnego aspektu - pojedynczy zapalony papieros nie ma wystarczającej ilości ciepła, aby wyrządzić jakiekolwiek szkody. Lekko ogrzewa niewielki obszar obudowy, ale nie szkodzi wnętrzu. Widziałem też popielniczki z litego aluminium używane przez dziesiątki lat w trudnych warunkach, bez prawdziwych wżerów lub trwałych uszkodzeń. Wyszukiwanie w Internecie słów „popielniczka z frezowanego aluminium” lub „blok silnika z frezowanego aluminium” pokaże, że aluminium (i jego stopy) mogą wytrzymywać znaczne temperatury w różnych warunkach.

Bardziej martwiłbym się dymem , smoła, nikotyna dostająca się do wyświetlacza i komputera Mac, powodując korozję płytek drukowanych, zasłaniając styki w portach i zatykając dmuchawy z czasem.

  • Tacky, niechlujny, prowokuje reakcję u innych? - tak”
  • Uszkodzić aluminiową powierzchnię? - nie tak bardzo
Bezużyteczne żarty: aluminiowe bloki silników mają żeliwne tuleje na tuleje cylindrowe i chromowane (lub podobne) wkładki do wszystkich łożysk hydrostatycznych. Silniki rzadko osiągają temperaturę powyżej 200ºC gdziekolwiek poza układem wydechowym, który jest zwykle wykonany ze stali aluminiowanej, ale nie z litego aluminium lub stopu. W każdym razie aluminium z pewnością może wytrzymać ciepło gaszonego papierosa. Z technicznego punktu widzenia papierosy mogą palić się w temperaturze do 800ºC, wystarczająco gorącej, aby stopić zwykłe aluminium (660ºC), ale wymagałoby to bardzo specyficznych warunków, niespotykanych w „prawdziwym świecie”.
@ChrisS Całkowicie poprawne. Dzięki zdolności aluminium do przewodzenia ciepła - prawdopodobnie będziesz potrzebować źródła punktowego o temperaturze znacznie wyższej niż 1000 ° C, aby rozpocząć topienie obudowy. Być może powinniśmy wszyscy lobbować, obalający mity, aby zająć się tym brakiem empirycznych dowodów na tolerancję ciepła stopu używanego przez Apple? Również Adam Davis zasugerował, że Apple anoduje obudowę, więc dodałem to, co uczyniłoby ją jeszcze bardziej obojętną, gdyby tak było.
W dzisiejszych czasach nie jestem pewien, ponieważ mój obecny MBP nie postarzał się wystarczająco, aby zobaczyć łuszczenie, ale mój poprzedni komputer był Mac Book Pro przed unibody i był pomalowany na srebrno, a nie (a jeśli tak, po anodowaniu).
CAtoOH
2014-02-18 06:28:54 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Krótka odpowiedź brzmi „tak”, spowoduje to uszkodzenie aluminium. Palący się papieros przyspieszy tempo utleniania. Może ani jeden papieros nie pozostawi zauważalnego śladu, ale po wielokrotnym naświetleniu zobaczysz różnicę.

To nasuwa pytanie, ile papierosów zajęłoby uszkodzenie unibody.
Codemuppet
2014-02-18 19:56:40 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Zależy od tego, jak szybko po zapaleniu go zgasisz. Jeśli zgasisz go przed włożeniem do ust i wdychaniem, ogólnie wystąpi bardzo małe znaczące uszkodzenie

user70690
2014-02-18 17:23:39 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Tak, możesz. Jednak powierzchnia aluminium będzie najprawdopodobniej poplamiona i zanieczyszczona z powodu smoły i popiołu, które utkną w mikroskopijnych elementach powierzchni. Może to nie być zauważalne po intensywnym czyszczeniu, ale dokładne czyszczenie może spowodować faktyczne uszkodzenie powierzchni. W sumie to zły pomysł - jak rozbicie jajka na masce samochodu na pustyni, aby udowodnić, że będzie gotować. Twoje malowanie nigdy nie będzie takie samo, dopóki nie zostanie całkowicie przerobione, a aluminium nie da się usunąć tak jak farby.

chillin
2014-05-30 06:44:27 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Czy mogę zgasić papierosa na aluminiowych Mac Books?

Nie, to po prostu niemożliwe. Apple wypuściło kiedykolwiek tylko Macbooki w modelach plastikowych i poliwęglanowych. Chociaż Apple ogłosił w październiku 2008 r. Całkowicie aluminiowy model MacBooka, zaktualizowana linia unibody MacBooków została przemianowana na MacBook Pro w dniu 8 czerwca 2009 r. na Światowej konferencji programistów Apple 2009.



To pytanie i odpowiedź zostało automatycznie przetłumaczone z języka angielskiego.Oryginalna treść jest dostępna na stackexchange, za co dziękujemy za licencję cc by-sa 3.0, w ramach której jest rozpowszechniana.
Loading...